Oferty hostingowe – czym są?

Lis 12, 2015

Oferty hostingowe – czym są?

W dzisiejszej rzeczywistości wirtualnych i wszechobecnych mediów trudno jest wyobrazić sobie skuteczny przekaz reklamowy czy funkcjonowanie globalnej marki bez odpowiedniego zaplecza informatycznego. Nawet jednak te małe i średnie przedsiębiorstwa, często o typowo lokalnym zasięgu, zmuszone są w dzisiejszych konkurencyjnych warunkach globalnej gospodarski dbać o swoje zaplecze technologiczne i stale inwestować.

Sama obecność w sieci, jeszcze dekadę temu uważana za absolutną podstawę, dzisiaj nie wystarcza – konieczne jest stworzenie odpowiednich i żyjących mechanizmów komunikacji tak z aktualnymi jak i potencjalnymi klientami. Coraz większa część ruchu w sieci, także przepływu pieniędzy i produktów oraz usług, odbywa się na drodze poleceń i rekomendacji – najważniejsze staje się więc umiejętne zachęcania użytkowników sieci mających kontakt z naszą firmą, do pozostania z nami w kontakcie. W idealnych zaś warunkach możliwe jest zmotywowanie użytkownika do tego, aby sam z siebie i całkowicie szczerze, wśród wszystkich swoich wirtualnych i realnych znajomych, zareklamował dane miejsce, produkt albo usługę. To marketing szeptany, który musi odpowiednio wykorzystywać nie tylko narzędzia komunikacji sieciowej i portale społecznościowe, ale mieć świadomość socjotechniki i manipulacji w reklamie.

hosting

Serwerownia metodą spokojnego rozwoju biznesu w sieci

Ta żywa reklama – komentarze i opisy na portalach i forach społecznościowych – mają dzisiaj największy wpływ na życie firmy. Dlatego firmy, które jeszcze nie tak dawno temu rozpoczynały swoją przygodę na rynku usług IT oferując hosting i nic poza tym, dzisiaj albo na rynku nie istnieją, albo musiały kompletnie zmienić swój model biznesowy. Duże firmy  i duże marki doskonale wiedzą, że zyskają konkretne oszczędności oraz większą kontrolę nad całym swoim zapleczem technologicznym, jeśli stworzą własny pion IT i zainwestują chociażby w nowoczesną serwerownię – wtedy udział firm zewnętrznych i przedsiębiorstw trzecich oferujących chociażby hosting, staje się zupełnie zbędny.

Małe i średnie przedsiębiorstwa, które rzadko kiedy potrzebują od Internetu więcej niż własną stronę www i wirtualny sklep, nie mają potrzeby inwestowania takich środków w swoje własne zaplecze teleinformatyczne. Mogą więc posiłkować się usługami firm zewnętrznych, które przeważnie oferują dziś zdecydowanie więcej niż sam hosting, prawie zawsze możliwe jest zamówienie u takiej firmy strony dla swojej działalności wraz z odpowiednimi funkcjonalnościami. Coraz częściej także przedsiębiorstwa tego typu oferują licencjonowane i dopasowane do potrzeb działalności gospodarczej oprogramowanie zarządcze. Z tym użytkownicy siec ani potencjalni klienci nie mają wiele wspólnego – to pracownicy i osoby odpowiedzialne za zarządzanie firmą korzystają z programów bazodanowych zaprojektowanych tak, aby optymalizować i jednocześnie upraszczać cały obieg informacji, decyzji i kapitału w firmie. Najbardziej doświadczone firmy sektora IT potrafią napisać odpowiednie oprogramowanie niemal pod każdy rodzaj gospodarczej specjalizacji i modelu biznesowego przedsiębiorstwa.

Polecane:

Podziel się: