Jak nowe technologie przekładają się na dobry wynik reklamy?

Lis 12, 2015

Jak nowe technologie przekładają się na dobry wynik reklamy?

Reklama i technologie to dwa słowa, która wzajemnie bardzo dobrze współpracują. Reklama od wielu lat wykorzystuje najnowsze zdobyczy technologii, natomiast technologia przeważnie najpierw wchodzi właśnie do reklamy. Mówiąc o nowych technologiach mamy na myśli przede wszystkim zdobycze związane z możliwościami nowoczesnej pracy w środowisku komputerowym. Programowanie, projektowanie graficzne oraz tworzenie animacji to z kolei wszystko to, czego potrzebuje reklama, która ma przyciągnąć do siebie odbiorców w czasie obecnym.

Kto zajmuje się reklamą i o co musi zadbać?

Tworzenie reklamy to efekt nie tylko grafików oraz programistów ale także specjalistów od brandingu oraz marketingu, których zadaniem jest zbudowaniem takiej konstrukcji przekazu w reklamie, aby ta rzeczywiście osiągnęła swój cel, czyli mówiąc wprost – naprawdę zareklamowała produkt bądź usługę i stała się powodem skorzystania z nich potencjalnego – a przede wszystkim targetowanego (odpowiedniego dla siebie) odbiorcy. Reklamy działają na ludzką podświadomość w różnoraki sposób – istotne jest aby przekazać widzom coś, czego dotąd nie widzieli, w fantastycznej oprawie, nietypowym stylu, ale ważne jest również zadbanie o to, aby reklama dobrze oddawała charakter produktów, o czym mówi idea key visual (o tym przeczytacie więcej na blogu Auch: http://auchstudio.pl/blog/key-visual). W skrócie napiszemy, że key visual jest metodą na spójną prezentację tego, co oferuje marka metodą pokazu graficznego. Istotą key visual jest zadbać o to, by w różnych mediach i różnego rodzaju reklamach pewne cechy charakterystyczne produktu albo usługi były podobne lub nawet takie same. Pozwala to budować wizerunek tej marki wśród konsumentów. Im dłuższy przekaz w tym samym charakterze i im bardziej nasycimy nim media, tym większa szansa, że uzyskamy pożądany efekt, mianowicie zwabienie do siebie klientów.

Zysk z reklamy

Wykorzystanie technologii daje zysk i rozpoznawalność

Technologie muszą być obecne w reklamie, gdyż w dobie niesamowitej konkurencji – mowa tutaj o szybkości budowania kampanii reklamowych oraz ilości firm, które chcą być liderem, ręczne tworzenie reklamy starymi sposobami oraz starsze sposoby prezentacji są już zbyt wolne i nieskuteczne. Przeniesienie się części reklamodawców do internetu to wyznacznik tego, że technologia ściśle wiąże się z reklamą i warto zwrócić na nią uwagę. Mistrzowie reklamy muszą nie tylko ściśle współpracować z rozlicznymi działami związanymi z jej przygotowaniem ale także muszą być na czasie z najnowszymi nowinkami. Technologia wykorzystywana jest zatem w internecie, w telewizji, w prasie, w folderach i materiałach reklamowych, w reklamie outdoor czy w innego rodzaju niestandardowych przekazach reklamowych. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania możliwe są szybkie zmiany poszczególnych elementów reklamy, z kolei technologie e-marketingu pozwalają na szybkie, płatne dodanie swoich sloganów reklamowych np. do kampanii AdWords w Google, co pozwala zostać szybko dostrzeżonym w przeglądarce po wpisaniu konkretnej frazy.

Polecane:

Podziel się: