Gdzie wykorzystywane są wizualizacje komputerowe?

cze 4, 2019

Gdzie wykorzystywane są wizualizacje komputerowe?

Wizualizacje komputerowe to jeden z głównych filarów współczesnej reklamy w branżach opierających się na sprzedaży różnego rodzaju produktów, a nawet nieruchomości. Możliwość stworzenia trójwymiarowego, realistycznego obrazu projektu i przedstawienia go bez przygotowywania samego produktu sprawdza się doskonale w branży budowlanej, nieruchomościach czy wnętrzarstwie, pozwalając na publikację wizualizacji w reklamach, stronach internetowych czy klasycznych billboardach. Dzięki postępom poczynionym w grafice komputerowej, wizualizacje 3D to dziś jednak nie tylko domena dużych deweloperów i projektantów. Gdzie wykorzystywane są współcześnie wizualizacje komputerowe i jakie korzyści dla klienta wnoszą na rynek?

Gdzie wykorzystuje się realistyczne wizualizacje komputerowe?

Trójwymiarowe, realistyczne wizualizacje komputerowe to w ostatnich latach jedna z najpopularniejszych metod komunikacji wizualnej w przestrzeniach reklamowych i architektonicznych, a także wszelkich dyscyplinach technicznych i naukowych gdzie przygotowywane projekty są często jedynie prototypem, którego efekty wizualizacji mogą wpłynąć na podjęcie decyzji o realizacji bądź poprawie projektu. Zdecydowanie najwięcej uwagi przykuwają jednak te wizualizacje, z którymi możemy spotkać się w życiu codziennym przeglądając strony internetowe i reklamy produktowe, poszukując pomysłów na wyposażenie i urządzenie wnętrza czy wybierając nowy dom lub mieszkanie, nad którymi prace dopiero się rozpoczynają.

Wizualizacje architektoniczne – skuteczny sposób na sprzedaż nieruchomości

Nowoczesne wizualizacje pojawiają się przede wszystkim w przestrzeniach architektonicznych oraz budowlanych, pozwalając by przyszli mieszkańcy mogli podziwiać swoje nowe mieszkania nie tylko w formie czarno-białej bryły projektowej, ale wyglądającego realistycznie zdjęcia, a często nawet trójwymiarowej prezentacji pozwalającej zajrzeć do wnętrza i wyobrazić sobie je w rzeczywistości. Tego typu wizualizacje pojawiają się coraz częściej na stronach internetowych deweloperów, którzy sprzedając mieszkania w powstającej dopiero inwestycji są w stanie zyskać mnóstwo rezerwacji lokali na podstawie ich planowanego wyglądu jeszcze przed ruszeniem budowy.
Trójwymiarowe wizualizacje architektoniczne przedstawiające wystrój wnętrz to także dobry sposób na wirtualny spacer po oglądanej przez klienta inwestycji. Osoby zainteresowane kupnem nowego mieszkania nie chcą widzieć go w stanie surowym, a przekonać się jak może wyglądać ich życie po zakupie takiego wnętrza. Projektanci i graficy komputerowi pracują więc intensywnie nad tym, by „urządzać” prezentowane przez siebie wnętrza zgodnie z najnowszymi standardami i pokazywać, jak ciekawie mogą wyglądać po oddaniu budynku do użytku.

dom

Wizualizacje komputerowe wnętrz jako sposób budowania emocji

Chcąc skorzystać z pomocy projektanta wnętrz przy urządzaniu domu czy mieszkania, a nawet przeglądając strony internetowe sklepów meblarskich i wnętrzarskich nie trudno dostrzec, że dziś kluczem do sprzedaży jest budowanie emocji i pozytywnych reakcji klientów. Dzięki niezwykle realistycznym wizualizacjom możliwe jest wykreowanie dowolnej sceny obrazującej możliwy realny wygląd wnętrza, a w przypadku produktów, ich zastosowanie w szerszym kontekście mieszkania. Szafa to dziś nie tylko duży stojący mebel – to element wyposażenia komponujący się z innymi meblami i dodatkami, dzięki którym możemy poczuć się dobrze we własnym domu. Takie wirtualne katalogi produktowe sprzedają się lepiej, niż zdjęcia produktów na białym tle – nic dziwnego, że wizualizacje komputerowe stosowane są dziś przez wszystkich największych producentów mebli i wyposażenia na świecie.

Efekty wizualne dźwignią handlu. Jak wizualizacje komputerowe wspierają sprzedaż na współczesnym rynku?

Człowiek polega w dużej mierze na swoim zmyśle estetyki i wrażeniach wizualnych nie tylko w momencie wybierania domu, ubrań czy wyposażenia wnętrza, ale właściwie w każdej dziedzinie swojego życia. To, co zobaczone zapada w pamięć znacznie lepiej, niż produkt, o którym wyłącznie słyszymy czy który jest przedstawiony w mało atrakcyjnej wizualnie formie. Dzięki rozwojowi technologii 3D i ulepszeniu projektowanych przez grafików wizualizacji komputerowych reklama stała się prawdziwą dźwignią handlu. Wizualizacje stały się podporą reklamową wielu dziedzin, zapewniając lepszą kartę przetargową sprzedawcom, ale też dając znacznie lepsze doświadczenia zakupowe samym klientom. I choć przygotowanie wizualizacji komputerowych bywa żmudne i wymaga cierpliwości, skupienia i wyjątkowej precyzji, szczególnie w projektach architektonicznych gdzie znaczenie ma nawet ledwie widzialna tekstura roślin w tle, ich efekty są warte każdego wysiłku.


Artykuł powstał dzięki współpracy ze studiem The Frame, w którym realizowane są takie projekty graficzne jak fotorealistyczne wizualizacje 3D.

Polecane:

Etykiety:

Podziel się: