Marketing sensoryczny – czym jest Digital Signage?

lis 19, 2018

Marketing sensoryczny – czym jest Digital Signage?

Wszyscy wiemy, że najbardziej na człowieka działają te rzeczy, które widać. Narząd wzroku przy dokonywaniu zakupów jest najważniejszy i to on decyduje o tym, czy dana rzecz warta jest pieniędzy, czy jednak nie. Mimo wszystko, narząd wzroku nie jest jedynym narządem wykorzystywanym w marketingu. Istnieją także inne rodzaje popularyzacji produktów oraz danych marek – w Polsce, coraz bardziej popularne stają się: aromamarketing oraz audiomarketing, czyli kolejno marketing zapachowy, oraz muzyczny. Czy dają one wymierne korzyści, czy mimo wszystko najlepiej nadal jest korzystać wyłącznie z tych rodzajów marketingu, które angażują oczy?

Digital Signage – marketing działający na wzrok

Digital Signage to rodzaj marketingu, który działa na oczy. Są to wszelkiego rodzaju monitory zamontowane w galeriach handlowych, autobusach, pociągach urzędach czy nawet w hotelach, na których wyświetlane są reklamy. Tego rodzaju marketing nie składa się wyłącznie z samych ekranów zamontowanych w miejscach publicznych. Na jego działanie składają się także: system do zarządzania treścią, dzięki któremu treści są planowane oraz dostarczane do ekranów. System zarządzania urządzeniami  – dzięki któremu można kontrolować urządzenia na odległość. W tym rodzaju marketingu znajduje się także system tworzenia treści, który umożliwia tworzenie treści za pomocą już istniejących grafik oraz innych multimediów.

Ostatnim składnikiem rodzaju marketingu, jakim jest Digital Signage system analizy oraz raportowania, dzięki któremu możliwe jest zdobywanie informacji na temat tego jakie treści były prezentowane na monitorach i ile razy się one na nich pojawiały. Ten system jest w stanie także mierzyć interakcje na dane, wyświetlane reklamy!

Audiomarketing – muzyka w służbie marketingu

Audiomarketing jest świetną formą promocji z wielu powodów. Przede wszystkim tworzy w sklepie przyjazną, doskonałą do zakupów atmosferę. Muzyka dobierana może być do tego, jaki rodzaj produktów jest sprzedawany i może działać na określone grono odbiorców. Poza tym doskonale działa na klienta – zarówno kojąco, jak też i relaksująco. Dzięki temu klient mniej się martwi i jest bardziej zachęcony do zrobienia zakupów. Muzyka działa także w taki sposób, że przywiązuje klienta do danej marki oraz daje poczucie swobody.

digital signage marketing

Dzięki zastosowaniu muzyki w sklepie, klienci zostają tam dłużej, oraz kupują więcej. Ich aktywność w sklepie jest stymulowana, dzięki czemu zyski sklepu znacząco rosną. Możliwe jest wybranie takiej muzyki, która nie potrzebuje ZAIKSU.

Aromamarketing – przez zapach do portfela

Dzięki zapachom, atmosfera w sklepie staje się bardziej przyjemna. Każdy sklep, który zdecyduje się na aromamarketing, posiada indywidualny zapach, dzięki któremu budowany jest wizerunek marki. Perfumy o danym zapachu przypominają ludziom o danym sklepie i przywiązuje ich do niego. Po raz pierwszy aromamarketing został wykorzystany na pokładach linii Singapore Airlines, gdzie przed startem rozkładane były ręczniczki nasączone zapachem. W ten sposób właściciel budował pozytywny wizerunek tej marki.

Zdecydowanie zapach jest jedną z tych rzeczy, dzięki którym można budować pozytywne skojarzenia z marką i zachęcać ludzi do powrotu i robienia częstszych zakupów.

Podsumowanie

Jak więc widać, poro jest obliczy marketingu sensorycznego, na którego składają się: Digital Signage, aromamarketing oraz audio marketing. Każdy z tych rodzajów marketingu działa w taki sposób, że buduje wizerunek danej marki czy też danego sklepu. Klienci zaczynają kojarzyć dane produkty z pewnymi piosenkami, zapachami czy też reklamami.

Digital Signage pozwala dotrzeć do oczu konsumenta i zaprezentować mu (niekiedy nawet bardzo często) specjalnie przygotowane reklamy, które pobudzają wyobraźnie i skutecznie zachęcają do powrotu w dane miejsce i dokonanie zakupów.

Audiomarketing pozwala na to, by klienci kojarzyli sklep czy inne miejsce z konkretną muzyką, która uspokaja ich i relaksuje, i pozwala skupić się na zakupach w przyjemnej atmosferze.

Z kolei aromamarketing pozwala na zbudowanie pozytywnego skojarzenia pomiędzy miłym i przyjemnym zapachem, a zakupami w danym miejscu. Wszystkie te rodzaje marketingu świetnie więc sprawdzają się w momencie, w którym chce się pozyskać danego klienta na dłużej.

 

Polecane:

Etykiety:

Podziel się: