Marka – jakich technologii potrzebuje?

Lis 23, 2015

Marka – jakich technologii potrzebuje?

Każda marka, która pojawia się na rynku musi w jakiś sposób zaistnieć. W zależności od tego kiedy pojawi się wśród konkurencji, używa takich kanałów komunikacji, jakie w danym okresie są popularne. 20 lat temu większość firm chciała promować się dzięki reklamom telewizji, gdyż wtedy było to medium z największą widownią. Dziś jest to internet, ale komunikowanie się dzięki telewizji wciąż jest popularne, ale to internet powoli odbiera pozycję lidera. Dziś sprawdziliśmy jakie technologie potrzebne są marce – nie tylko w celu reklamowania się i promocji, ale także w innych działaniach.

Strona internetowa – własna witryna to obecnie podstawa każdej działalności będącej nastawioną na zysk. Klient może odszukać stronę początkowo po frazach wpisywanych w przeglądarce bądź dzięki zasłyszeniu nazwy. Może to także zrobić dzięki reklamom w sieci. Ważne jest aby witryna dokładnie przedstawiła ofertę marki ze wszystkimi szczegółami. Klienci zwykle poszukują informacji u źródła – warto zatem o to zadbać. Warto zadbać o stronę nowoczesną, responsywną oraz bazującą na opracowanej wcześniej dla brandu identyfikacji wizualnej – sprawdźcie przykładowe identyfikacje na stronie agencji Auch – http://auchstudio.pl. Stworzenie strony najlepiej zostawić profesjonalistom.

Hosting i własna platforma CMS – strona internetowa musi opierać się na jakimś hostingu, chyba, że nasza marka ma już pewną pozycję i nie chce bazować na usługach zewnętrznych, wtedy potrzebna będzie nam własna serwerownia. Każda marka musi stworzyć także własny system CMS, dzięki któremu będzie mogła przedstawiać swoje aktualności, informacje, oferty szybko i w prosty sposób.

CMS

Usługi Google – mowa tutaj przede wszystkim o wykorzystaniu mapek Google, reklam AdWords oraz AdSense. Dzięki reklamom marka szybko dotrze do dużej grupy osób. Należy jednak zważyć na to, żeby racjonalnie dysponować posiadanym budżetem.

Telewizja – dzięki telewizji możemy przedstawić nasze najbardziej kosztowne i czasochłonne reklamy. Reklama w telewizji ma spory zasięg, powoduje także prawdopodobnie największe zainteresowanie oraz konwersję, czyli zakup towaru, skorzystanie z usługi czy chociażby sprawdzenie usług fizycznie.

Radio – radio to kolejna technologia, która może pomóc marce zabłysnąć. W radio puszczane są reklamy, ale i nadawane audycje, w których można w jakiś sposób zachęcić słuchaczy do zainteresowania się marką, przy czym należy pamiętać, że łatwiej w radio będzie zareklamować usługę niż produkt.

Poligrafia – jest to sposób na stworzenie fizycznej reklamy oraz materiałów promocyjnych. Foldery, gazetki, książeczki, billboardy, banery oraz inne materiały powstają dzięki technice poligrafii.

Obróbka cyfrowa filmów oraz zdjęć – bez tego nie obędzie się żadna marka. Każde zrobione zdjęć lub przygotowany wcześniej materiał filmowy należy dodatkowo obrobić cyfrowo aby konsumentom zaprezentować najlepszy efekt. Jest to proces raczej czasochłonny, ale pozwala na bycie profesjonalistą a nie amatorem. Warto wiedzieć, że im lepsze zdjęcie zostanie zrobione bez dodatkowych efektów, tym lepiej. Klienci często wytykają markom sztuczność, warto zatem postarać się o naturalność.

 

Polecane:

Podziel się: