Jak zarządzać kryzysem w firmie?
Czy są jakieś sprawdzone, profesjonalne metody, które sprawdzają się przy kryzysie w firmie? Obawiam się, że właśnie przez taki etap przechodzi moja firma i nie wiem, jak postępować. W ogóle nie jesteśmy na to przygotowani.
2 Answers
Polecam warsztaty z planu awaryjnego. Pandemia chyba wszystkim pokazała, że nigdy nie można być w pełni bezpiecznym i warto mieć przygotowane jakieś alternatywy. Zarządzanie ciągłością działania to bardzo ważna umiejętność.
Zarządzanie kryzysem w firmie to niełatwe zadanie, ale są pewne działania, które umożliwiają w pewnym stopniu ograniczyć negatywne skutki tej sytuacji. Przede wszystkim musisz zebrać na początek wszystkie informacje na temat kryzysu, warto wybrać najważniejszy obszar działania, jeśli kryzys jest rozległy, następnie warto opracować plan działania z ekspertami i przede wszystkim zakomunikować to w firmie, a nie ukrywać fakt przed pracownikami.