Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Mar 4, 2016

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Termin „pozycjonowanie” coraz mocniej upowszechnia się w słowniku internautów. Pozycjonowanie to polskie tłumaczenie angielskiego zwrotu search engine optimization, które dosłownie oznacza optymalizację pod wyszukiwarkę internetową. W angielskim rozumienie SEO bliższe może być działaniom, które wykonuje się na własnej stronie internetowej, tj. dostosowanie techniczne wszelkich parametrów witryny w taki sposób aby były dobrze zrozumiane przez wyszukiwarkę Google oraz jej roboty, które czytają wszystko to, czego nie zablokuje administrator. Teoretycznie odpowiednio zoptymalizowana strona pod wytyczne Google oraz pod założenia algorytmów, które są uaktualnianie co kilkanaście miesięcy plus aktualizowana, interesująca treść na stronie, powinny przynieść dobre rezultaty w postaci pojawia się witryny na wysokich lokatach w wyszukiwarce na słowa kluczowe, które pojawiają się w najważniejszych miejscach architektury witryny, takich jak tytuł, nagłówek, tekst główny, stopka.

Najważniejsze zasady pozycjonowania stron

Pozycjonowanie nie opiera się li tylko na tych założeniach. Prace optymalizacyjne to właściwie dopiero początek pozycjonowania. Dopiero po wykonaniu wszystkich ważnych technicznie prac pozycjonowanie wkracza na właściwy tor. Pozycjonowaniem są wszystkie działania, które mają bezpośredni wpływ na pozycję konkretnych słów kluczowych w rankingu Google’a. Do najważniejszych działań zalicza się przede wszystkich budowanie bazy linków kierujących do witryny pozycjonowaniem. Im mocniejsze są linki, tym wystarczy ich mniejsza ilość, przy czym przez mocne należy rozumieć te, które wychodzą z domen popularnych, dobrze ocenianych przez algorytm Google’a. Poza linkami ważna jest również tematyka witryny. Jeżeli posiadamy gabinet dentystyczny, warto byłoby uzyskać link ze strony zrzeszającej wszystkich stomatologów lub ze strony rządowej zajmującej się medycyną. Oczywiście takie linki są trudne do zdobycia, jednakże jedno takie powiązanie może dać większe korzyści aniżeli 10 słabszych.

Jak wykonuje się seo lokalne

Wiemy już czym jest pozycjonowanie. Teraz przejdźmy do terminu pozycjonowania lokalnego. Generalnie założenie jest proste. Są to czynności, które pomagają w uzyskaniu dobrej lokaty w wyszukiwarce po wpisaniu zagadnień z dodaną nazwą miasta, regionu, lokalizacji. Spójrzmy na przykłady:

  • fryzjer Kalisz
  • warsztat samochodowy Białystok
  • dentysta Wrocław Krzyki
  • dobry wulkanizator Gliwice
  • materiały budowlane Śląsk

Jak widać po powyższych przykładach pozycjonowanie lokalne możemy wyrażać zarówno w nazwie miast, regionów takich jak województwo czy nawet w nazwach dzielnic (Krzyki). Dlaczego warto postępować w taki sposób? Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu zawężamy liczbę wyników i sprawiamy, że mamy znacznie większą szansę na pojawienie się w wyszukiwarce w pierwszej dziesiątce, która oczywiście jest najczęściej przeglądana przez internautów. Najważniejsze jednak są trzy pierwsze pozycje, które według badań, takich jak eye-tracking czy heat meter dowodzą, że internauci najczęściej spoglądają właśnie tam. Pozycje od 1. do 3. przybrały na jeszcze większej wadze po wprowadzeniu do wyszukiwarki Google aż 4 wersów reklam (AdWords). Problematyczne może zatem stać się pozycjonowanie stron o wysokiej konkurencji, które niemal przez 24 godziny na dobę wykorzystują płatne kampanie. Wtedy wyniki od 1 do 3 bardzo się liczą i istnieje niewielka szansa, że ktoś kliknie na stronę znajdująca się w ogonie pierwszej dziesiątki. Więcej detali na temat pozycjonowania lokalnego możesz poznać na tej stronie, dobrze jest również zlecić wycenę profesjonalistom, jeżeli zależy nam na tym aby dowiedzieć się ile będziemy musieli miesięcznie płacić za taką usługę.

Pozycjonując lokalnie możemy naturalnie zdecydować się na AdWords jednakże wyniki organiczne są skuteczniejsze i możemy je stosunkowo łatwo osiągnąć. Warto stale współpracować z agencją SEO, która wprowadzi odpowiednie zmiany optymalizacyjne na stronie. Ze strony firmy warto zadbać o to, aby pojawiło się tam wiele informacji o działalności. Więcej treści, multimediów, infografik pozwoli na większe nasycenie strony frazami kluczowymi wraz z nazwą miasta, regionu itd, co przełoży się na lepszy wynik pozycjonowania. Pamiętajmy, że pozycjonowanie lokalne jest skuteczne wtedy kiedy zlecamy agencji pozycjonowanie przynajmniej kilku fraz. Mamy wtedy większą szansę na dotarcie do klientów, którzy wpisali inne zagadnienie niż nam to przyszło do głowy na samym początku.

Polecane:

Podziel się: